De motorenPanamera 4 E-Hybrid Sport Turismo

De motoren

‘Dat hebben we altijd al zo gedaan.’ Eigenlijk niet echt een uitspraak die verandering stimuleert. Behalve bij Porsche. We hebben immers altijd al elke nieuwe motorengeneratie krachtiger, dynamischer en efficiënter gemaakt dan de voorgaande generatie.

De V6 turbomotor in the Panamera 4 Sport Turismo, de V6 biturbomotor in de Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo en Panamera 4S Sport Turismo, alsmede de V8 biturbomotor in de Panamera Turbo Sport Turismo zijn uitgerust met VarioCam Plus: een systeem voor nokkenasverstelling en variabele kleplichting. De turbo's zijn tussen de beide cilinderrijen geplaatst. Dit verkort het traject van de uitlaatgasstroom naar de turbo – en levert een nog snellere respons.

In de V8 bi-turbomotor van de Panamera Turbo Sport Turismo en de Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo worden TwinScroll-turbo's toegepast. Hierbij worden gescheiden uitlaatgasstromen via twee aparte ingangen naar het turbinewiel geleid – voor een geoptimaliseerde laaddrukwisseling. Resultaat: al bij lage toerentallen is een hoog koppel beschikbaar.

De adaptieve cilinderregeling van de V8 bi-turbomotor in de Panamera Turbo Sport Turismo benut alleen de cilinders die nodig zijn. Een voorbeeld: wanneer u rustig door de stad rijdt, worden vier van de acht cilinders uitgeschakeld. Zodra u meer gas geeft, doen onmiddellijk alle cilinders weer mee.

De directe benzine-inspuiting vindt plaats via een centrale verstuiver in de verbrandingsruimte. Dit optimaliseert zowel de inspuiting als verbranding van het mengsel. Voor meer efficiency en extra vermogen.

In de Panamera 4S Diesel Sport Turismo zorgt de V8 biturbo-dieselmotor met directe inspuiting en variabele turbinegeometrie voor een snelle respons en een hoog vermogen over het gehele toerentalgebied – in combinatie met een bijzonder hoog efficiencyniveau.

Over efficiency gesproken: alle motoren zijn uitgerust met recuperatiesystemen, thermomanagement, automatisch start-stopsysteem met uitrolfunctie en actieve luchtinlaatkleppen. En het rijplezier? Hoger dan ooit tevoren.

Porsche E-performance

Porsche Charging Service

Het Panamera Sport Turismo idee

Exterieurontwerp

Interieurontwerp

De motoren

Nieuwe 8-traps Porsche Doppelkupplung (P

Porsche Traction Management (PTM)

Onderstel

Achterasbesturing

Porsche Active Suspension Management (PA

Porsche Dynamic Chassis Control Sport (P

Wielen

SPORT stand

Sport Chrono Pakket met rijmodus-schakel

Remmen

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Led-koplampen met Porsche Dynamic Light

Led-matrixkoplampen met Porsche Dynamic

Nachtzichtassistent

Adaptieve cruise control (ACC)

Porsche InnoDrive met adaptieve cruise c

Rijstrookwisselhulp met afslaghulp

Lane Assist met verkeersbordherkenning e

ParkAssistent met achteruitrijcamera en

Panoramadak

Interieur

Porsche Rear Seat Entertainment.

Instrumentenpaneel

De stoelen

Bagageruimte

4-zone automatische airconditioning met

BOSE® Surround Sound-System

Burmester® High-End 3D Surround Sound-Sy

Porsche Communication Management (PCM) i

Connect Plus

Diensten

Connect-apps

Porsche Exclusive Manufaktur

Porsche Tequipment